Zaloguj się przez Facebooka! Zarejestruj się!

~gofer24

kolej
zdjęcia związane z koleją



podłączona pod zestaw dwu wagonowy składający się z dwóch piętrusów oczekuje na zatrudnienie na Leszczyńskim żeberku .

Lokomotywa SU42 (od numeru 500 wzwyż typ 101D) jest zmodernizowaną przez Newag Nowy Sącz w latach 1999-2000 lokomotywą SP42. Modernizacja polegała na zastąpieniu kotła WB-5 (służącego do ogrzewania parowego wagonów) na agregat prądotwórczy. Zastosowano silnik wysokoprężny Caterpillar typu CAT3208 o mocy 180kW napędzający trójfazową prądnicę synchroniczną z układem prostownikowym dostarczającą prąd o napięciu 3kV do ogrzewania wagonów. Lokomotywy SU42 mają numeracje od 500 wzwyż oraz nową kolorystykę (żółto niebieską). Przebudowa objęła 40 szt. lokomotyw serii SP42.
Pierwotne lokomotywy serii SU42 posiadały ogrzewanie elektryczne 500 V zasilane z prądnicy głównej i powstały z przebudowy lokomotyw SM42 w latach 1975 - 1977. Przebudowie poddano 39 sztuk. W roku 2000 pozostałe w służbie 26 egzemplarzy przemianowano ponownie na SM42.Ze względu na kolorystykę malowania (barwy żółto-niebieskie) lokomotywy te zyskały w środowisku miłośników kolei przezwisko "Polsat". Jedna z nich (SU42-524) posiadała nawet naklejone to przezwisko z przodu na lewym boku, na niebieskim pasie. Zderzyła się ona czołowo 13 lipca 2010 roku z SU42-523 na trasie Słupsk-Szczecinek (przez Miastko) w miejscowości Korzybie. We wrześniu 2008 r. wszystkie SU42 stały się własnością spółki Przewozy Regionalne i stopniowo otrzymują beżowe malowanie wraz napisem Przewozy Regionalne na czole lokomotywy .


komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta w digarcie, załóż je lub zaloguj się Facebookiem!
 
Zaloguj się przez Facebooka! Załóż konto w digart.pl Zaloguj się do digart.pl
© 2001-2017 Grupa Onet.pl SA - digart.pl v.6
RSS Wszelkie materiały i wypowiedzi zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Grupa Onet.pl S.A. i zespół digart.pl nie odpowiadają za ich treść.
strona główna | regulamin | zasady korzystania | faq | załoga | RSS | reklama | kontakt